Wednesday, May 16, 2012

come back :)

Assalamualaikum and hello there world. #very typical me

Dah lama sgt tak bloging and sekarang rasa nak ber blog balik. So, hye hye hye. Dekat 2 bulan aku menghabiskan sisa-sisa cuti dkt rumah. Tak kerja, tak jalan-jalan, tak itu tak ini. Tidak itu bukan bermaksud gemuk okay. Nanti ada laa tu persepsi korang cakap aku gemuk sbb tak buat apa-apa. I maintain gituhhh. *Mintak penampar. Agak kekok untuk berblog semula. Maaf laa ayat agak skema sbb BM i A+. Okay riak itu tergolong dlm syirik khafi. Okay, cukup cukup.

So, Alhamdulillah. I finished my foundation completely and got great grades for my final examination results. Syukur Ya Allah. I do grateful that most of my batchmates (23rdians) got Dean List for their final examination also. You guys superb. Congrats. A friend of mine ada ckp "Rezeki kita semua bukan dkt sekolah, tapi dekat U kan Ama" . What else I can say? Allah knows everything. So nanti bila semua dah berjaya boleh laa kita buat 23rd Holdings. Wahh gituhh. Ada hikmahnya semua kata-kata cikgu dulu. Even pahit, tapi kita telan sama-sama. See, semoga kejayaan di dunia menjadi asbab untuk kejayaan kita di akhirat. Mudah-mudahan. Teruskan usaha, itu yang penting. Ikhlaskan hati menimba ilmu, insyaAllah dpt keberkatan disitu.

Bila semangat batch tu dah dtg, mula laa rasa nak post pasal batch. Okay, lupakan kejap pasal batch. On 6th May, I went for an interview at UKM. Law interview. Alhamdulillah, aku berjaya propa the interviewer. It was my first time attending such interview. Yo lah kan, masa habis SPM dulu mana dpt interview2 ni. Ye laa yg masa frust menonggeng tak dpt ipg tu. Haa, lupaa lettu. Okay, mungkin masa tu takde rezeki. Paling lawak bila interviewer tu tanya "Apa kekuatan diri awak yg awak rasa awak mmg perlu berada di UKM?" Semua orang punya laa bangga diri masa tu. Aku pun naik malu takmau cerita dkt siapa2 apa yg aku jwb. Yes, the interview was in grouping. Tapi okay laa, the interviewer bagi semua orang peluang utk bercakap. So, lets pray. UKM, do accept me pleaseeeeeeeee *Hentak kaki

So now, I'm looking for a better life InsyaAllah. Takmau malas-malas dah lepas ni. Mak pun selalu pesan kalau dapat ukm, belajar betul2. InsyaAllah, I will mak. Mak pun mcm dah bagi green light je utk aku mencari "teman" haa gituhh. Kak Ema pun asyik tanya je aku takde berkawan dengan siapa-siapa ke? HAHA. Doakan aje lah ye. Kalau ada, ada laa. Kalau takde, mintak dijauhkan. Ahaaaaa. Masalahnye, hmm I still lap him. Haa okay dah. Aku taknak post aku kali ni ada unsur2 jiwang dkt penutupnya. So, semoga semuanya baik-baik belakaa. Hihi

Okay then, sampai sini je kot entry kali ni. Blog ni akan kerap di update dari masa ke masa cuma taktau bila. Take care readers. Jaga diri hiasi peribadi. Wassalam :)

No comments: