Monday, June 4, 2012

Cinta Pertama Nabby :)

Assalamualaikum wbt & hai hai hai semua.

*entry illusi

Hye. Nama aku Zainab tapi orang panggil Nabby. Comel kan? Copp, jangan tampar sekarang. Nabby tu sgt lah comel. Aku berusia 19 tahun. Motif mak aku bagi nama Zainab? Sebab nama abang-abangku Zainal dan Zailan. Zai tu kena maintain. Ok dah tutup cerita. Aku nak cerita pasal first love aku. Ecehh, mungkin nama aku lejen tapi korang jangan ingat aku tak pernah bercinta. Okay means, sekarang aku tengah single laa ni. Yeap, first love aku haruslah start dekat sekolah. Form 1 pulak tu. Lejen kan? Orang pergi sekolah nak belajar tapi aku pergi sekolah bercinta. Choii.

Masa aku form 1, ada satu hari ni aku dpt note (surat cinta) daripada sorang abang senior ni. Tak laa senior mana pun ekceli. Tua setahun je pun daripada aku. Okay, dlm surat tu dia tulis "Hye awak boleh kenal?" Aku ni jenis yang patuh, taat dan saksama dkt kakak senior. Aku takut hell nak balas note tu. Tapi aku nak jugak tau siapa yg bagi kan. Aku reply mcm ni "Kau siapa?" So dia pun bgtahu and kitorang keep main note. Aku dpt tau yg dia tu baik. Hmm, boleh laa. Jadi tak jadinya, dekat nak akhir tahun tu kitorang pon bercintun. Time cuti kitorang mmg tak contact sbb dia pun takde fon. Tell you what, aku tak pernah bercakap dgn dia. Sampai 1 hari ni, dia bg aku 1 surat yg panjangnya 3 page. Dia suruh aku lupakan dia. Waddefish kan, lawak hell bila igt balik. Dia ckp dia nk fokus utk pmr. kfoineeeeeee

Aku malas nak cerita zaman form 2 aku sebab zaman hitam aku. Kalau boleh, aku taknak ingat langsung. Study aku drop time tu, aku kuat escape itu ini, dahsyat aku time form 2. Memang dahsyat. Time tu, ehhhh! aku lupa nak kenalkan si dia tadi kan. Ok, nama dia Mustafa. Maaf, nama lejen. Time tu dia langsung takde contact aku ke apa. Nak fokus pmr kan. kfoineeee. 1 hari, habis je pmr dia terus hantar note dkt aku. Aku happy kate ko. So, seingat aku kitorang teruskan apa yg terkandas dolu2. hikhik. Aku pon naik form 3, dia form 4 masa tu. Tell you what, Mustafa ni perangai macam tettttt sikit. Dia selalu mintak aku lupakan dia lah apa lah. Aku paling benci bila dia berperangai macam tu. 1 hari ni, kitorang form 3 ada restu ilmu. alaaa, yang mintak2 maaf tu kan. Time tu laa 1st time aku bercakap dgn dia. Aku mintak maaf dekat dia. Homai, aku naik kelas aku menangis kate ko. Cik Nabby kan.

Makanya tahun seterusnya, aku pon form4. Nasib baik dia tak hantar note suruh aku lupakan dia sebab dia nak spm. kalau tak.... Ok, tahun 2009 laa kan aku form 4. Tahun ni memang heaven. Kitorang sangatt happy. But still, even kitorang bercintun since form 1 kawan2 dia tak tahu pun sebenarnya and masa dia form 5 pun certain je kawan dia yang tahu. Na'uzubillah, dia tu pemalu ya amat. Once kawan2 dia dah tahu pasal kitorang, diorang kuat laa menghanjing semua kan. Dia malu, lari sana lari sini sampai aku pon naik malu. Tahun ni jugak tragedi. Dia eksiden sikit. Aku punyalaaa macam orang gila. Aku pun pernah kena quarantine sbb h1n1 tahun ni. Dugaan kan. Apa yg aku paling terharu tahun ni 1. Ada 1 time tu aku demam, berbungkus ubat dia bagi dekat aku. 2. Ada 1 malam ni masa prep malam, dia beranikan diri jalan dengan aku even kawan2 dia nampak time tu. 3. Dia luangkan masa dgn aku masa ada 1 jamuan tu. 3 benda ni memang aku ingat sampai bebila. *menangis.

So, tahun tu kan tahun last dia dekat sekolah. Aku sebak doh. Okay over tapi seriously. Last day sekolah, dia hantar aku sampai gate sekolah. Time tu taktau nak cakap apa laa kan. Dia bg note last. Panjang hell. Meraung-raung aku baca note tu. Okay over lagi. So, sekolah habis, SPM dia habis. Tup tup dia dpt PLKN pulak. Hmm, start dari situ dia dah berubah sikit2. Aku start terkilan dengan dia start situ la. Masa dia ambil result SPM pun dia tak jumpa aku. Time tu kitorang mmg tak contact dah laa kan. Dia lain sgt time tu. Result dia was okay la and dia pun pergi sambung belajar. Kitorang still bersama lagi time tu tapi aku pun taktau kenapa dgn aku. Mintak putus tanpa sebab. Aku memang takkan pernah serius.

Dah 2 tahun Mustafa pergi. Ecehhh. Tapi takde siapa boleh gantikan tempat Mustafa. Aku cuba tau untuk suka org lain & lupakan Mustafa tapi tak boleh. Aku sayangkan dia lagi. Aku nak mintak maaf dekat Mustafa. Kitorang ada konflik sikit sekarang ni. Haihhh, aku pun taktau laa nak buat cemana. Tak lama lagi Mustafa nak sambung belajar balik. Mustafa, kalau kau baca ni tolong maafkan aku. Tetiba minah bunga pulak aku kan tapi series weh, itu yg aku rasa. Aku rasa bersalah sgt dekat dia. Aku taknak semua jadi sia-sia. Oh mustafaaaaaaaa


*tamat entry illusi. tata :)

No comments: