Tuesday, February 4, 2014

#6 SAA

"Zie, sorry tak contact kau time aku dekat sana. Aku memang sengaja haha. Aku dah touch down KL ni. Tiba-tiba cuak sebab next week dah nak balik & cuak result. Aku suka mcm ni kan. Zieeeeee! Aku confuse mcm mana ni. Ya Allah banyaknya benda nak fikir. Kau jelah kawen Zie! Okbye. Miss you"

"Kau memang kalau berjalan mana ingat aku dengan Ain dah. Alaa kau nak cuak apa. Nota berpikul-pikul, study siang malam. Rilek je even aku pun cuak tp tawakkal je la. 100% tawakkal. Jangan 95%,96,97.... Alaa dah besar takkan tak faham apa yang aku cuba sampaikan ni? Haha. Apa souvenir dari Bali? Keychain2 taknak la. Asal aku yang kena kawen? Asal kau bye aku cepat sangat ni? Aku ada banyak benda nak sembang lah fa!"

"Perli nampak. Kau tu ye la nota bertimbun. Hmm. Souvenir? Aku kasi cowok Bali satu dekat kau dengan Ain! Haha. Adelah mana boleh bgtau next week aku bagi lah! Hmm aku mcm tak ready je lagi untuk semua benda. Semua."

"Ha, dah tau tak ready tu ready ready kan la... Apa susahnya Fa?"

Sentap. Zie dan ayat-ayat powernya tak pernah tak menusuk qalbu. Benarlah, manusia memang suka merungut "belum bersedia" dalam apa benda sekalipun tapi tak ada tindakan dengan rungutan tu. Apa nak tunggu ajal maut menjemput kita? Masa tu sedia tak sedia takde siapa peduli. Boleh pulak ke kita beritahu malaikat maut nanti "Jangan ambil nyawa saya, saya belum bersedia"? Syifa sekali lagi termenung sendirian.
 
 
 


No comments: